Dagens kväll

2009-10-18 02:59:47
Allmänt Kommentarer (0)
Efter min morsas sega handlingar gick jag till centrum och köpte min paljettklänning! Efter det drog jag till byn och jag och Ems hade vodka picnic på golvet i "the appartment". Eftersom det inte vart nåt hos Darre smugglade vi in Jonna oxå, men schhh säg inte till nån! Och precis när Carina ringde ut oss, kom Maggan. Jetebra (y)
Sen när jag stog på gården med Jonna kom Petri(!!!!!) och pratade lite med Jonna tills han fattade att jag var jag.

Petri: Kenen tytär sä oot? (Vems dotter är du?)
Jag: Tarjan/s!
Petri: Kenen Tarjan? (Vilken Tarja?)
Jonna: Jarmos syster!
Petri: Vähä iso sust on tullu! Ootsäkin 15? (Vad stor du har blivit! Är du oxå 15?)
Jag: Mä oon 18! (Jag är 18!)
Petri: Ootsä jo niin vanha?! Koska me ollaan viimex nähty? (Är du redan så gammal?! När sågs vi sist?)
Blablbala
Petri: Du är ju äldre än min brorsa då..
Jag: Är inte han lika gammal?
Petri: Han är 91a.
Jag: Jag med!
Blbalbla sen pratade vi om att jag och Jussi (brorsan) var på samma konfirmationsgrej och han frågade vart min morsa jobbar. Fick även bevisa att jag kom ihåg vad han hette, och sen skulle jag hälsa min morsa och brorsa. Very trevligt vare iaf :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback