Bröllop

2010-02-12 23:31:10
Trouble, Thoughts & Love Kommentarer (0)
Sitter här och drömmer om mitt framtida (hoppas, hoppas!) bröllop;

Det spelar ingen roll för mig för tillfället vart eller hur man blir friad till, så länge man själv inte behöver göra det. It's a mans job! Fast det vore ju såklart gulligt om det var på nåt helt eget sätt, sådär personligt.

Först är det ju möhippan som gäller, men där får inte jag bestämma.

Sen vill jag gifta mig på sommaren, på nåt fint ställe; strand eller liknande. Helst inte i kyrka.
När man kommer upp där med sin fina klänning - som jag btw vill ha lååång, lite utgående i fallade tyg, och axelbandslös med nåt mönster i samma färg som resten av tyget. Troligtvis vitt - så ska det helst vara några söta småbarn som går bakom. Kompisars barn, eller egna. Det vet jag ju inte nu x)

Håret skulle jag nog ha uppsatt i nån fin frisyr, med blommor. Eller utan blommor. Kanske pärlor? Är osäker på slöjan oxå.

Forskar även om vilka maträtter som passar till vilka viner (eller champagne?). Som förrätt skulle jag nog välja tunnbrödskorgar med rökt pepparrotsröra och stenbitsrom, med rött vin. Eller gravad laxrulle med löjrom och ruccolahack, med vitt vin. Varmrätten skulle bli rödvinsbrässerad rostbiff med svartvinbärssås och varm päronsallad med ädelost, som serveras med persiljestekt potatis, also med rött vin. Och efterrätten skulle bli färska jordgubbar med vaniljglass, eller romdessert. Tror jag slänger in en räkcocktail oxå. Och nån fruktig bål.

Sen kommer det till vilket färgtema man ska välja. Jag tror på aprikost och ljusare grönt, marinblått och ljusblått, eller vitt och gult. Detta hänger ju då ihop med vad man ska ha för blommor på själva bröllopet, och på brudgummens smoking. Och ja, jag tror att jag vill att han ska ha smoking. Annars kostym. Men smoking är bra för man kan ha fluga till, vilket jag gillar. Back to blommor: rosor, liljor och orkidéer är vanligast att ha i brudbuketten, så det blir nog det. Och eftersom jag är kort, blir det nog en liten bukett.

Sen skulle jag nog hyra ett band som spelar lite gullig musik, typ;
Elton John - Can You Feel The Love Tonight
Bryan Adams - Everything I Do (I Do It For You)
Stevie Wonder - I Just Called To Say
Whitney Houston - I Will Always Love You
Elvis Presley - Love Me Tender
Percy Sledge / Michael Bolton - When A Man Loves A Woman

oooch lite sånt. Eller en DJ.

Skulle även fixa lite lekar, t. ex. en frågelek där man ger varandra en av sina skor, och gästerna frågar saker som "vem av er brukar diska?", och då räcker man upp den skon man tycker stämmer bäst.
Eller vandrande paketet, som går ut på att man i ett stort inslaget paket packat flera mindre paket, och på varje paket fäst en instruktion om vem som ska ha paketet. Och i slutet får brudparet paketet.
Sen kanske gästerna börjar slå på glasen med besticken, vilket betyder att paret måste ställa sig på sina stolar och kyssa varandra.

Bestmanen, maid of honoren eller föräldrarna skulle kunna fixa ett bildspel på brudparet, och berätta en historia om oss mha bilderna.

Sen skulle jag ha en fotograf som fotade sönder;
När man är påväg mot prästen, under vigselakten, efter bröllopet,
tsm med föräldrarna, tärnor, bestman, med präst.
Maten, tårtan, dukningen, presentbord och -öppning, valsen, gästerna,
ringarna, frisyrerna, blommorna.

Bröllopsnatten skulle spenderas i en dyr bröllopssvit med jacuzzi på nåt fint hotell.
Och på bröllopsresan skulle vi nog åka till Mexico, Bali, Hawaii, Thailand, Korfu, Malaysia blablablbla.

Då var allt avklarat, det enda jag är lite osäker på är bröllopslöftena, I would soo screw it up. Skulle säkert inte ens komma på nåt att säga, med min keffa fantasi.. Men jaja, det är 100 år dit, kanske fixar sig xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback