Kvällen 8 feb - 9 feb - 10/2-11

2011-02-10 14:08:48
Allmänt Kommentarer (0)
I tisdags övade vi mer på hällning, och så fick vi smakprov. Fick även 7 nya drinkar att lära mig. Det gick oxå bra.

Igår var mannen här och spankade mig när jag failade på multiplikationstabellen :D Sen var jag på kursen. Vi delade vi gruppen i 4 grupper, varav 2 grupper övade på 4or och 6or, och 2 grupper övade på servering av drinkar. Först skulle vi göra drinkar efter lärarnas wishes, och sen när vi kommit igång hade vi tävling. Gruppen delades i 2, lärarna sa massa drinkar och den gruppen som fixade alla snabbast vann. Vilket skulle varit vi om inte Ebba hade råkat göra istället för Monty. Då fick hon kasta sin, och han fick börja om.

I början var det jättesvårt när alla kollade på, men när jag fick öva i min ensamhet gick det hur bra som helst. Men när man jobbar som bartender kommer det vara folk som kollar på en, så det måste man öva på.

Sen fick vi en läxa på 8 drinkar. Ska se om jag minns nu;
Tom Collins
Sex on the beach
White russian
Moscow Mule
Ransom
Fidel castro
Stockholmare
Lennart

YES! Ska dra ett ingrediens-inlägg oxå. Plugg!

Idag vet jag inte vad vi ska göra, i'll get back to you, måste börja fixa nu. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback