8/7-12 KIRKASTUS

2012-07-08 17:26:00
Allmänt Kommentarer (0)
Iförrgår kväll var vi hos mammas kusin och badade (jag bangade) och åt. Därefter satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord, och faaan vad vi skrattade. Vid tolv var det dags att dra hem och sova.
Min gravida syssling fick en rosa fönsterdekoration av mamma och bara "den här ska jag ha i ungens fönster, speciellt om det blir en pojke!"
 
Igår var det lite konstigt väder, solen var täckt av massa moln men det var ändå aaasvarmt. Solade ett tag och ringde runt efter bikinin igen. This time hittade jag en passande underdel, men överdelen fanns bara i 75B. Eftersom jag är som jag är tänker jag testa den ändå - eftersom vi ändå ska till helsingfors på tisdag - och hoppas på att den passar.
 
Mot kvällen började byn fyllas med folk. Feeettt med bilar. Everybody's here for the Kirkastusjuhla (3 dagars festival). Jag trodde inte att jag skulle få chansen att se någon uppträda, men it turns out att min syssling och hennes man vill gå med mig :D Kanske idag, eller imorn då.
 
Idag vaknade jag i god tid för att hinna se brandkåren marschera. En grej dom gör varje år på Kirkastus. Det här är 130e året. Mormor var oxå med innan hennes ben började lägga av. Det är så sjukt att det är en så stor grej här, i den lilla byn med typ 3 invånare haha. Probably enda stället i världen där ingen skulle ta varandras saker. Typ cyklar och så.
 
När vi sett det var det dags för släktingarna att uppträda med lite sång. En av mina sysslingar fick agera gök i en göksång. Haha det var hilarious. Sen blev det fika och nu har vi varit hemma i några timmar. Mamma drog nyss och badade, och jag kollar på tv och väntar på mat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback